تامين كالا تامين كالا .

تامين كالا

تفاوت بين فولاد نورد گرم و نورد سرد چيست؟

نورد گرم، نورد سرد، كشيده شده سرد، پايان سرد؟ ممكن است كلمات مشابه زيادي بشنويد، اما آنها چه هستند و چه تفاوتي با هم دارند؟ بسياري از مردم با كليفتون استيل تماس مي گيرند و همين سؤالات را از كاركنان فروش كهنه كار ما مي پرسند. به طور خلاصه، تفاوت بين فولاد نورد گرم و فولاد نورد سرد در دماي پردازش است. شما حدس زديد فولاد نورد گرم در دماي گرم (وضعيت نيمه مذاب) پردازش مي شود. فولاد نورد سرد با فولاد نورد گرم شروع مي شود و با پردازش در دماي اتاق بيشتر تصفيه مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه خريد و قيمت ورق سياه يه سايت تامين كالا مراجعه فرماييد.

فولاد نورد گرم

نكته خوب در مورد فولاد اين است كه يك كالاي نسبتاً منطقي است. نام‌هايي كه معمولاً در اين صنعت استفاده مي‌شوند به كاربران نشان مي‌دهند كه چگونه ساخته شده است. فولاد نورد گرم يك نمونه بارز است. همانطور كه در بالا گفتيم، فولاد نورد گرم در حالت نيمه مذاب توليد مي شود كه به آن امكان مي دهد به اشكال مختلف شكل بگيرد. اصطلاح نورد گرم را مي توان براي اشاره به هر چيزي از استوك ميله تا ورق و صفحه استفاده كرد. اين بدان معني است كه فرآيند مورد استفاده توسط كارخانه فولاد توليدي در حالي انجام مي شود كه فولاد نيمه مذاب است. حالت نيمه مذاب به آسياب اجازه مي دهد تا به راحتي آن را به شكل و ابعاد مورد نظر براي توليد تغيير دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه خريد و قيمت ورق روغني يه سايت تامين كالا مراجعه فرماييد.

ورق فولادي نورد گرم، فولاد مذاب داغ، فولاد داغ

ورق گرم نورد شده img فرآيند ميله نورد داغ: فولاد داغ در هواي آزاد در حالت نيمه مذاب پردازش مي شود (يا نورد مي شود) كه در آن سطح فولاد از طريق پردازش نيمه سخت شده و هسته رشته هنوز قرمز داغ و چكش خوار است. ممكن است گيج كننده به نظر برسد، اما آن را به عنوان يك نوار 3 تفنگدار در نظر بگيريد: شكلات بيروني سخت تر از شكلات داخلي است، اما نه خيلي. اين فرآيند معمولاً سطح فولاد را با يك لايه كربوريزه كردن (يا چيزي كه برخي آن را "مقياس آسياب" مي نامند، باقي مي گذارد. سطح در لمس ناهموار است و تقريباً هميشه به پردازش بيشتري نياز دارد تا به يك كالاي نهايي تبديل شود.
محصولات نورد گرم به پردازش كمتري از كارخانه توليد كننده نياز دارند و به طور كلي در مقايسه با فولاد نورد سرد مقرون به صرفه تر هستند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت امروز ورق گالوانيزه يه سايت تامين كالا مراجعه فرماييد.

Steel-Plates imgاز همين توضيح مي توان براي توصيف ورق نورد گرم و ورق نورد گرم استفاده كرد. دال نيمه مذاب فولادي بين غلتك هاي بزرگ در هواي آزاد به جلو و عقب مي چرخد تا ضخامت آن به اندازه دلخواه كاهش يابد. ورق ها و صفحات نورد گرم نيز داراي مقياس خارجي هستند كه معمولاً بايد با پردازش بيشتر حذف شوند. از ما در مورد خدمات شات بلاست خانگي ما براي كمك به از بين بردن رسوب آسياب گرم بپرسيد! استثناها در اين مورد شامل كاربرد در اجزاي ساختاري يا استفاده از صفحه مقاوم در برابر سايش است.

اكثر محصولات نورد گرم نياز به پردازش اضافي (به عنوان مثال ماشينكاري) براي حذف مقياس آسياب و توليد محصول نهايي دارند. محصولات نورد گرم معمولاً با تحمل ابعاد +/- توليد مي شوند تا اين امر را در نظر بگيرند.

فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد نيز نام خود را از نحوه پردازش فولاد گرفته است. اين بدان معني است كه فولاد در دماي اتاق يا نزديك به دماي اتاق پردازش مي شود، برخلاف دماي نيمه مذاب براي فولاد نورد گرم. اكثر محصولات نورد سرد زندگي خود را به عنوان محصولات نورد گرم آغاز مي كنند، سپس براي ايجاد مزاياي فولاد سرد پردازش مي شوند. بنابراين، مزاياي فولاد نورد سرد چيست؟

خوشحالم كه پرسيدي مزاياي فولاد نورد سرد را مي توان به سه دسته اصلي تقسيم كرد:

  • ويژگي هاي مكانيكي
  • تحمل ابعادي
  • پرداخت سطح

در حالي كه انواع مختلفي از فرآيندهاي نورد سرد وجود دارد، ما بر روي كشش سرد و تكميل سرد محصولات نوار و نورد سرد محصولات ورق تمركز خواهيم كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد نحوه خريد و قيمت ميلگرد آجدار يه سايت تامين كالا مراجعه فرماييد.

كشش سرد

كشش سرد براي بهبود خواص مكانيكي محصولات ميله فولادي استفاده مي شود. فولاد نورد گرم از طريق دنباله اي از قالب هاي كاهنده يا غلتك هايي كشيده مي شود كه فولاد را به شكل رشته اي سخت كار مي كند و خواص مكانيكي را بهبود مي بخشد. همچنين به پردازنده اجازه مي دهد تا تحمل ابعادي محصول ساخته شده را تا حد زيادي بهبود بخشد. در اين مثال، تلورانس‌هاي ابعادي معمولاً با تلورانس منهاي توليد مي‌شوند با اين انتظار كه نياز بسيار كمتري به پردازش سطح اضافي براي ايجاد آن محصول نهايي وجود داشته باشد. اگرچه ميلگرد سرد در ابتدا گرانتر از ميله نورد گرم است، صرفه جويي در هزينه كلي با كاهش ماشينكاري كه به طور كلي مورد نياز است فراهم مي شود.

اتمام سرد

از سوي ديگر، ميله‌هاي تكميل سرد، خواص مكانيكي فولاد را بهبود نمي‌بخشند. براي تكميل سرد، ميله نورد گرم چرخان، چرخان و صيقل داده مي شود، يا چرخانده مي شود، آسياب و صيقل مي شود و سطحي براق و نيمه تمام توليد مي كند. اين تكميل مي تواند تحمل ابعادي بسيار محكم تري را به دست آورد و به مشتريان اين امكان را مي دهد كه از محصول همانطور كه هست يا با حداقل پردازش اضافي استفاده كنند. مزيت پرداخت سرد اين است كه زمان ماشينكاري را به حداقل مي رساند و به مشتريان محصول نهايي مقرون به صرفه تري مي دهد. محصولات آماده سرد نيز معمولاً با تحمل ابعادي منهاي توليد مي شوند. به ترتيب سفتي تلورانس از بزرگ‌ترين به محكم‌ترين: ميله چرخانده، چرخانده و صيقلي، چرخانده، آسياب و صيقل داده شده. يك نمونه خوب از يك محصول ميله اي كه به پايان رسيد سرد مي تواند پين هاي چكشي ما براي صنعت بازيافت باشد. اينها از تحمل ابعادي اختصاصي استفاده مي كنند كه امكان تعويض آسان را فراهم مي كند.

سرد نورد-diagram-150x150 img نورد سرد محصولات ورق فولادي تنها حس واقعي "نورد" در جهان فولاد نورد سرد است. اغلب محصولات فولادي نورد سرد به عنوان نورد سرد ناميده مي شوند، اما در واقع چرخش يا كشيده مي شوند. در مورد محصولات ورق نورد سرد، فرآيند تكميل تنها فرآيندي است كه در واقع نورد مي شود. يك محصول ورق نورد گرم از طريق يك سري غلتك پردازش مي شود كه به تدريج ضخامت فولاد را كاهش مي دهد و همزمان مقداري از مقياس آسياب نورد گرم را حذف مي كند. اين كرنش فرآيندي فولاد را سخت مي كند كه از نظر مكانيكي خواص فيزيكي قوي تري در فولاد ايجاد مي كند. همچنين پوشش سطح فولاد را بهبود مي بخشد و آن را به محصول نهايي نزديك مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۴:۳۲ توسط:تامين كالا موضوع: نظرات (0)