تامین کالا تامین کالا .

تامین کالا

تفاوت بین فولاد نورد گرم و نورد سرد چیست؟

نورد گرم، نورد سرد، کشیده شده سرد، پایان سرد؟ ممکن است کلمات مشابه زیادی بشنوید، اما آنها چه هستند و چه تفاوتی با هم دارند؟ بسیاری از مردم با کلیفتون استیل تماس می گیرند و همین سؤالات را از کارکنان فروش کهنه کار ما می پرسند. به طور خلاصه، تفاوت بین فولاد نورد گرم و فولاد نورد سرد در دمای پردازش است. شما حدس زدید فولاد نورد گرم در دمای گرم (وضعیت نیمه مذاب) پردازش می شود. فولاد نورد سرد با فولاد نورد گرم شروع می شود و با پردازش در دمای اتاق بیشتر تصفیه می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت ورق سیاه یه سایت تامین کالا مراجعه فرمایید.

فولاد نورد گرم

نکته خوب در مورد فولاد این است که یک کالای نسبتاً منطقی است. نام‌هایی که معمولاً در این صنعت استفاده می‌شوند به کاربران نشان می‌دهند که چگونه ساخته شده است. فولاد نورد گرم یک نمونه بارز است. همانطور که در بالا گفتیم، فولاد نورد گرم در حالت نیمه مذاب تولید می شود که به آن امکان می دهد به اشکال مختلف شکل بگیرد. اصطلاح نورد گرم را می توان برای اشاره به هر چیزی از استوک میله تا ورق و صفحه استفاده کرد. این بدان معنی است که فرآیند مورد استفاده توسط کارخانه فولاد تولیدی در حالی انجام می شود که فولاد نیمه مذاب است. حالت نیمه مذاب به آسیاب اجازه می دهد تا به راحتی آن را به شکل و ابعاد مورد نظر برای تولید تغییر دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت ورق روغنی یه سایت تامین کالا مراجعه فرمایید.

ورق فولادی نورد گرم، فولاد مذاب داغ، فولاد داغ

ورق گرم نورد شده img فرآیند میله نورد داغ: فولاد داغ در هوای آزاد در حالت نیمه مذاب پردازش می شود (یا نورد می شود) که در آن سطح فولاد از طریق پردازش نیمه سخت شده و هسته رشته هنوز قرمز داغ و چکش خوار است. ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما آن را به عنوان یک نوار 3 تفنگدار در نظر بگیرید: شکلات بیرونی سخت تر از شکلات داخلی است، اما نه خیلی. این فرآیند معمولاً سطح فولاد را با یک لایه کربوریزه کردن (یا چیزی که برخی آن را "مقیاس آسیاب" می نامند، باقی می گذارد. سطح در لمس ناهموار است و تقریباً همیشه به پردازش بیشتری نیاز دارد تا به یک کالای نهایی تبدیل شود.
محصولات نورد گرم به پردازش کمتری از کارخانه تولید کننده نیاز دارند و به طور کلی در مقایسه با فولاد نورد سرد مقرون به صرفه تر هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت امروز ورق گالوانیزه یه سایت تامین کالا مراجعه فرمایید.

Steel-Plates imgاز همین توضیح می توان برای توصیف ورق نورد گرم و ورق نورد گرم استفاده کرد. دال نیمه مذاب فولادی بین غلتک های بزرگ در هوای آزاد به جلو و عقب می چرخد تا ضخامت آن به اندازه دلخواه کاهش یابد. ورق ها و صفحات نورد گرم نیز دارای مقیاس خارجی هستند که معمولاً باید با پردازش بیشتر حذف شوند. از ما در مورد خدمات شات بلاست خانگی ما برای کمک به از بین بردن رسوب آسیاب گرم بپرسید! استثناها در این مورد شامل کاربرد در اجزای ساختاری یا استفاده از صفحه مقاوم در برابر سایش است.

اکثر محصولات نورد گرم نیاز به پردازش اضافی (به عنوان مثال ماشینکاری) برای حذف مقیاس آسیاب و تولید محصول نهایی دارند. محصولات نورد گرم معمولاً با تحمل ابعاد +/- تولید می شوند تا این امر را در نظر بگیرند.

فولاد نورد سرد

فولاد نورد سرد نیز نام خود را از نحوه پردازش فولاد گرفته است. این بدان معنی است که فولاد در دمای اتاق یا نزدیک به دمای اتاق پردازش می شود، برخلاف دمای نیمه مذاب برای فولاد نورد گرم. اکثر محصولات نورد سرد زندگی خود را به عنوان محصولات نورد گرم آغاز می کنند، سپس برای ایجاد مزایای فولاد سرد پردازش می شوند. بنابراین، مزایای فولاد نورد سرد چیست؟

خوشحالم که پرسیدی مزایای فولاد نورد سرد را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد:

  • ویژگی های مکانیکی
  • تحمل ابعادی
  • پرداخت سطح

در حالی که انواع مختلفی از فرآیندهای نورد سرد وجود دارد، ما بر روی کشش سرد و تکمیل سرد محصولات نوار و نورد سرد محصولات ورق تمرکز خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت میلگرد آجدار یه سایت تامین کالا مراجعه فرمایید.

کشش سرد

کشش سرد برای بهبود خواص مکانیکی محصولات میله فولادی استفاده می شود. فولاد نورد گرم از طریق دنباله ای از قالب های کاهنده یا غلتک هایی کشیده می شود که فولاد را به شکل رشته ای سخت کار می کند و خواص مکانیکی را بهبود می بخشد. همچنین به پردازنده اجازه می دهد تا تحمل ابعادی محصول ساخته شده را تا حد زیادی بهبود بخشد. در این مثال، تلورانس‌های ابعادی معمولاً با تلورانس منهای تولید می‌شوند با این انتظار که نیاز بسیار کمتری به پردازش سطح اضافی برای ایجاد آن محصول نهایی وجود داشته باشد. اگرچه میلگرد سرد در ابتدا گرانتر از میله نورد گرم است، صرفه جویی در هزینه کلی با کاهش ماشینکاری که به طور کلی مورد نیاز است فراهم می شود.

اتمام سرد

از سوی دیگر، میله‌های تکمیل سرد، خواص مکانیکی فولاد را بهبود نمی‌بخشند. برای تکمیل سرد، میله نورد گرم چرخان، چرخان و صیقل داده می شود، یا چرخانده می شود، آسیاب و صیقل می شود و سطحی براق و نیمه تمام تولید می کند. این تکمیل می تواند تحمل ابعادی بسیار محکم تری را به دست آورد و به مشتریان این امکان را می دهد که از محصول همانطور که هست یا با حداقل پردازش اضافی استفاده کنند. مزیت پرداخت سرد این است که زمان ماشینکاری را به حداقل می رساند و به مشتریان محصول نهایی مقرون به صرفه تری می دهد. محصولات آماده سرد نیز معمولاً با تحمل ابعادی منهای تولید می شوند. به ترتیب سفتی تلورانس از بزرگ‌ترین به محکم‌ترین: میله چرخانده، چرخانده و صیقلی، چرخانده، آسیاب و صیقل داده شده. یک نمونه خوب از یک محصول میله ای که به پایان رسید سرد می تواند پین های چکشی ما برای صنعت بازیافت باشد. اینها از تحمل ابعادی اختصاصی استفاده می کنند که امکان تعویض آسان را فراهم می کند.

سرد نورد-diagram-150x150 img نورد سرد محصولات ورق فولادی تنها حس واقعی "نورد" در جهان فولاد نورد سرد است. اغلب محصولات فولادی نورد سرد به عنوان نورد سرد نامیده می شوند، اما در واقع چرخش یا کشیده می شوند. در مورد محصولات ورق نورد سرد، فرآیند تکمیل تنها فرآیندی است که در واقع نورد می شود. یک محصول ورق نورد گرم از طریق یک سری غلتک پردازش می شود که به تدریج ضخامت فولاد را کاهش می دهد و همزمان مقداری از مقیاس آسیاب نورد گرم را حذف می کند. این کرنش فرآیندی فولاد را سخت می کند که از نظر مکانیکی خواص فیزیکی قوی تری در فولاد ایجاد می کند. همچنین پوشش سطح فولاد را بهبود می بخشد و آن را به محصول نهایی نزدیک می کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۴:۳۲ توسط:تامین کالا موضوع: نظرات (0)