تامین کالا تامین کالا .

تامین کالا

آیا زنگ زدگی روی میلگرد مشکلی دارد؟

اگر تا به حال انبوهی از میلگردهای آماده برای استفاده در یک پروژه ساختمانی را دیده اید، ممکن است متوجه شده باشید که زنگ زده به نظر می رسد. میلگرد زنگ زده ممکن است مشکلی به نظر برسد زیرا زنگ زدگی معمولاً نشان می دهد که فلز در اثر خوردگی ضعیف شده است. با این حال، زنگ زدگی میلگرد لزوماً یک مسئله نیست و در واقع بسته به نوع زنگ زدگی می تواند یک مزیت باشد. برای اطلاع از نحوه خرید و قیمت میلگرد آجدار میتوانید با کارشناسان فروش تامین کالا در تماس باشید.

مروری سریع بر میلگرد

میلگرد مخفف "نوار تقویت کننده" است. از فولاد ساخته شده و برای افزایش مقاومت و دوام سازه های تولیدی در بتن تعبیه شده است. با گذشت زمان، بتن خالص متلاشی و تحلیل می‌رود، اما میلگرد به حفظ فرم خود کمک می‌کند و از ایجاد ترک‌ها و ریزش کل سازه جلوگیری می‌کند.

میلگردهای ساخته شده در سطوح مختلف مقاومت یا درجات مختلف وجود دارد. بر حسب کیلوپوند بر اینچ مربع - یا KSI - عیار میلگرد نشان می دهد که چقدر عملکرد دارد. میلگرد انواع مختلفی دارد که فولاد کربنی رایج ترین آنهاست.

برای شرایطی که خوردگی ممکن است خطر خاصی ایجاد کند، میلگرد مقاوم در برابر زنگ زدگی ساخته شده از فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ و فولاد با پوشش اپوکسی موجود است. پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه جایگزین دیگری است که به دلیل استحکام کششی بالا محبوب شده است.

آیا میلگرد زنگ می زند؟

بله، میلگرد زنگ می‌زند، اما بیشتر چیزی که «زنگ» نامیده می‌شود، در واقع به عنوان «مقیاس آسیاب» شناخته می‌شود. به آن مقیاس آسیاب می گویند زیرا پس از خروج از آسیاب محل ساخت آن روی سطح میلگرد وجود دارد.

مقیاس آسیاب، با وجود ظاهر آن، یک لایه محافظ است. با این حال، این لایه می تواند مختل شود و منجر به تجربه میلگرد واقعی زنگ زدگی شود.

چه عواملی باعث زنگ زدگی میلگرد می شود؟

دو عامل اصلی در زنگ زدگی میلگرد وجود دارد. اینها هستند:

باران

باران می تواند لایه میلگرد در مقیاس آسیاب را قبل از چیدن آن بشوید. یکی دیگر از مسائل ناشی از باران این است که لایه بیرونی میلگرد در حال شسته شدن می تواند بتن را هنگام ریختن روی سازه لکه دار کند.

آب نمک

هنگام بحث در مورد دوام استفاده از میلگرد زنگ‌زده، بدانید که خوردگی آب شور باعث ایجاد مقادیر مخرب زنگ می‌شود که ممکن است میلگرد را غیرقابل استفاده کند. می توان خوردگی سطحی را از قرار گرفتن در معرض آب شور با آب پر فشار حذف کرد، اما میلگردهای خورده شده شدید باید جایگزین شوند.

آیا می توانید از میلگرد زنگ زده در بتن استفاده کنید؟

استفاده از میلگرد "زنگ زده" که در مقیاس آسیاب پوشش داده شده است و واقعاً زنگ زده نیست، کاملاً خوب است. حتی نشان داده شده است که مقیاس آسیاب باعث بهبود چسبندگی بین میلگرد و بتن می شود.

بخش 12 از ASTM A 615-96a، «مشخصات استاندارد برای میلگردهای فولادی شمش تغییر شکل یافته و ساده برای تقویت بتن»، به صراحت بیان می کند که زنگ زدگی دلیلی برای رد یک قطعه میلگرد نیست تا زمانی که در غیر این صورت با مشخصات ASTM مطابقت داشته باشد.

وقتی میلگرد زنگ زده می تواند مشکل ساز شود
با توجه به شرایط خاص، میلگرد زنگ زده می تواند مشکل ساز باشد.

ابتدا میلگرد باید در معرض عناصر خورنده قرار گیرد. شاید بتن اطراف میلگرد ترک خورده و آب شور راه خود را به فولاد در معرض دید باز کرده است. نمک جاده و آب دریا می توانند یون کلرید کافی را فراهم کنند. با این حال، میلگرد فولادی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد حتی اگر بتن کامل باقی بماند.

خوردگی فولاد چند مشکل ایجاد می کند. اولاً، هر چه فولاد بیشتر زنگ بزند، ضعیف تر می شود زیرا فلز با پولک و پودر جایگزین می شود. دوم، فولاد زنگ زده منبسط می شود.

همانطور که فولاد منبسط می شود، فشار بیشتری بر بتن اطراف در فرآیندی به نام "جک زدن اکسید" وارد می کند. این فرآیند باعث می‌شود بتن سریع‌تر از آنچه در غیر این صورت بود شکست بخورد.

مجموعه تامین کالا  تامین کننده مورد اعتماد شما برای میلگرد آجدار است. تامین کالا میلگردهای با کیفیت بالا را برای پروژه های مختلف مانند جاده ها، ساختمان ها، پایه های توربین بادی و استخرها به مشتریان در سراسر جهان عرضه می کند. میلگردی که ما ارائه می کنیم در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۹:۵۱ توسط:تامین کالا موضوع: نظرات (0)